Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T14:48:45+01:00
CH₃
|
a)CH₃-CH₂=CH-CH-CH₂-C-CH₂-CH₃
| |
CH₂ CH₃
|
CH₂
|
CH₃


Cl
|
b) CH₃-C-C≡C-CH₂-CH₃
|
CH₃

nie wiem czy widzisz to tak jak napisałem pewnie nie więc opiszę słownie:
a)

CH₃-CH₂=CH-CH-CH₂-C-CH₂-CH₃

przy C do góry i w dół po 1 kresce i CH₃
przed C w dół (lub w górę jak wolisz to wszystko jedno) kreska i CH₂-CH₂-CH₃

b)
CH₃-C-C≡C-CH₂-CH₃
przy pierwszym C kreska do góry i w dół. przy jednej napisz Cl przy drógiej CH₃
2 3 2
2009-11-29T15:00:44+01:00
C₃H₅ CH₃
c - c = c - c - c - c - c - c
CH₃

Cl
c - c - c ≡ c - c
CH₃

w góre i w dół łączysz 1 kreską i ewentualnie dopisujesz wodorów do 4