Ile razy liczba (2.54)² jest mniejsza od liczby 254²?

ile razy liczba 45² jest większa od liczby (4.5)²?

tylko proszę żeby to było wyliczone z twierdzeń o potęgach a nie pomnożone i podzielone na kalkulatorze bo tak to sama mogę obliczyć ^^'

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T14:38:54+01:00
(2.54)² 254²=(100*2,54)²=10000*2,54²
Czyli 10000 razy
45²=(10*4,5)²=100*4,5² (4,5)²
Czyli 100 razy

2009-11-29T14:40:37+01:00
(2,54)²=(254:100)²=254²:100² jest 100²razy mniejsza
45²=(4,5*10)²=4,5²*10² jest wieksza 10² razy