Odpowiedzi

2009-11-29T14:44:15+01:00
METALE:
- Maja Połysk metaliczny
-są dobrymi przewodnikami prądu elektrycznego
-są dobrymi przewodnikami ciepła
-ich Stan skupienia to dowolny(żaden nie jest gazem, a ciecza jest tylko rtąą)
- Maja dobrą kowalność
- na ogół mają dobrą obrabialność mechaniczną( tylko Sód można pokroią nożem)
NIEMETALE
- ich Stan skupienia to dowolny; w zwykłych warunkach wystepuja w stanie stałym(np;wągiel), w stanie ciekłym(brom)i w stanie gazowym(tlen)
- ich Barwa jest różna
- nie ma połysku
-brak kowalności
- nie nadają sie do obróbki mechanicznej
- tylko wegiel w postaci grafitu przewodzi Prąd elektryczny
- tylko wągiel w postaci grafitu i diamentu przwodzi ciepło.
30 4 30
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T14:44:53+01:00
Wspólne cechy metali i niemetali;
- stały stan skupienia;(wyjątek - rtęć - ciecz)
- barwa srebrzystobiała lub srebrzystoszara(wyjątek - złoto i miedź)
- połysk metaliczny
- kowalność i ciągliwość
- dobre przewodnictwo cieplne i elektryczne
- niklowanie , chromowanie
32 3 32
Jako jedyne Rtęć i Broń występują w stanie ciekłym w temperaturze pokojowej.
Rtęć i Brom