Znajdź ułamek mający następującą własność: jeśli od licznika tego ułamka dodamy 3 a do mianownika dodamy 1 to otrzymamy liczbę równą 1/2 , jeśli natomiast od licznika odejmiemy5 a od mianownika odejmiemy 3 to otrzymamy liczbę równą 1/3

2

Odpowiedzi

2009-11-29T14:39:58+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T14:46:49+01:00
1/2= x+3/y+1
1/3= x-5/y-3

1=2*(x+3/y+1)
1=3*(x-5/y-3)

y+1=2x+6
y-3=3x-15

y=2x+5
-x=-17

x=17
y=34+5

x=17
y=39
21 4 21