Rozwiąż zadania
1.W trójkącie równoramiennym ABC,w którym AC=BC,kąt zawarty między ramieniem a wysokością CD tego trójkąta jest równy 24 stopnie.Oblicz kąty tego trójkąta.
2.W trójkącie prostokątnym jeden z kątów ostrych jest cztery razy większy od drugiego.Oblicz kąty wewnętrzne tego trójkąta.
Proszę na jutro.Z góry dzięki.

3

Odpowiedzi

2009-11-29T14:55:18+01:00
1.

kąt A= kąt B

kąt B = 180 - 90 - 24 = 66
kąt A= 66
kąt C = 180 - 2[66] = 48

2. β=4α

α= 180 - 5α
6α = 180
α = 30
β=120
2 4 2
2009-11-29T15:03:53+01:00
1.
|<ACB| = 24*+24*=48*
180*-48*=132*
312*:2=66*
|<CAB|i|<CBA| =66*


2.
|<A| =90*
|<B| = CCCC
|<C| = C
CCCC+C=5
180*-90*=90*
90*:5=18*
|<C|=18*
|<B|=18*x4=72*

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T15:03:39+01:00
1.
24x2=48
180-48=132
132:2=67

Kąt C=48stopni
Kąt B=67stopni
Kąt A=67stonpi
2.
180-90=90
90:5=18
18x4=72

Kąty tego trójkąta: 90stopni,18stopni i 72stopnie
3 3 3