Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T14:51:06+01:00
Kultura hellenistyczna- terminem tym określa się kulturę, która wykształciła się po podbojach Aleksandra Wielkiego. Była ona efektem osiedlania się Greków w nowych ośrodkach, do których przynosili własne tradycje i osiągnięcia, konfrontowane ze zdobyczami starych cywilizacji Bliskiego Wschodu. W wyniku rozpadu państwa Aleksandra powstawały wielkie monarchie i nowe społeczności. Wytworzył się nowy język grecki. Nowa kultura miała charakter elitarny i obejmowała przede wszystkim miasta i wyższe warstwy społeczne nowych państw. Ludność wiejska pozostawała poza jej zasięgiem, często odnosząc się do niej wrogo.
7 2 7
2009-11-29T14:52:38+01:00
Biblioteka Aleksandryjska, latarnia morska w Aleksandrii, kompleks palacow wladcow, oltarz Zeusa w pergamonie- opracowano produkcje pergamonu, intensywnie rozwinela sie nauka )fizyka, literatura, matematyka, geografia- siatka kartograficzna, astronomia-Ziemia jest kula, biologia)
2 1 2