Odpowiedzi

2009-11-29T14:59:34+01:00
W 1kg to 100%
x to 8%
8000/100=80
1000/80=12,5
potrzeba 12,5kg grzybów
2009-11-29T15:03:19+01:00
100% - x kg
8% - 1 kg

x=(100*1)/8
x=12,5 kg

Odp. Aby otrzymać 1 kg suszonych grzybów trzeba ich zebrać 12,5 kg.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T15:04:10+01:00
Proste rozwiązanie na proporcje:
x-potrzebna ilość zebranych grzybów
100% - 92%= 8% -ilość potrzebnych grzybów

100% - x
8% - 1kg

x=100% * 1kg : 8%
x= 100kg : 8
x=12,5kg (po skróceniu procentów zostają same kilogramy)

Trzeba zebrać 12,5kg prawdziwków.