Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T15:00:38+01:00
Ms= masa substancji
mr = masa roztworu
cp = stężenie procentowe

ms: 200l * 2% + 50l * 4% = 200 * 0,02 + 50 * 0,04 = 4 + 2 = 6

cp= ms/mr*100%
cp= 6/250 * 100%
cp = 2,4%

czyli poprawną odpowiedzią jest podpunkt b)
1 1 1
2009-11-29T15:03:27+01:00
Oblicz ilość tłuszczu w 200l mleka 2%:2% z 200=0,02×200=4,,,,,,,,, oblicz ilośc tłuszczu w 50 litrach mleka 4%:4% z 50=0,04×50=2,,,,razem jest 200+50=250litrów mleka , razem jest 4+2=6 tłuszczu, czyli 250=100% ,a 6=x%,,, czyli x=6×100:250=2,4% odp.b jest prawidłowa, p=2,4
1 1 1