Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-05-26T21:23:10+02:00
Wszystko robisz z proporcji

a) 1 mol Cu₂0 - 144 g Cu₂0
2 mole Cu₂0 - x g

x =288g

KAŻDY KOLEJNY PODPUNKT ROBISZ W TEN SAM SPOSÓB
LICZYSZ MASĘ JEDNEGO MOLA (TJ. SUMUJESZ MASY MOLOWE DANYCH ZWIĄZKÓW) I UKŁADASZ PROPORCJĘ

ODPOWIEDZI DO POZOSTAŁYCH:

b) 7,1g (Pamiętaj, że masa molowa Cl₂ = 2 * 35,5 g/mol - to wyjątek, gdzie sie zaokrągla)

c) 6g

d) 3,42g

e) 12g
2 5 2
2009-05-26T21:25:28+02:00

a) 2 moli Cu₂O
64*2+16=144g*2=288g
b) 0,1 mola chloru cząsteczkowego
Cl2=35,5*2=71*0,1=7,1g
c) 6 moli wodoru atomowego
H=6=12g
d) 0,01 mola sacharozy C₁₂H₂₂O₁₁
12*12+22*1+11*16=342*0,01=3,42g
e) 0,5 mola magnezu
Mg= 24*1=24*,5=12a

1 5 1