Odpowiedzi

2009-11-29T15:10:54+01:00
200-40%=120 120-25%=90
heh nie wiem :-)
2 3 2
2009-11-29T15:18:17+01:00
A)
40% × 200 = 4/10 × 200 = 80

25% × 80 = 1/4 × 80 = 20

b)
8% × 33 = 8/100 × 33 = 2 ₁₆/₂₅

1/3% × 600 = 1/300 × 600 = 2

c)
2,5 × 66 = 25/10 × 66 = 165

2/3 × 120 = 80
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T15:27:26+01:00
A)40% liczby 200=0,40*200=80
25% liczby 80 = 0,25*80=20
b) ten przykład umiem tylko proporcjami czyli mnoży się na krzyż
100% - 600
33 1/3% - x

x=33 1/3 %*600
------------------ to kreska ułąmkowa procenty skracamy
100%
x= 33 1/3 *600
----------------- teraz skarcamy 2 zera w 100 i 600
100
x=33 1/3 *6
-------------
1 jeżeli jest w mianowniu 1 to możemy go już nie pisać bo jeśli podzielimy liczbę prZez 1 to nic się nie zmieni

x= 33 1/3*6 =100/3 * 6 =600/3 = 200

8% liczby 200= 0,08*200 = 16

c)teraz takim smaym sposobem
100% - 120
66 2/3% - x

x= 66 2/3% * 120
---------------------
100%
x=66 2/3 *120
--------------
100
x=66 2/3 * 12
-------------
10
x= 200/3 *12
--------------
10
x= 2400/3
-------------
10
x= 800
------- = 80
10

2,5% liczby 80= 0,025*80= 2
4 2 4