Pewnego dnia z domu wczasowego wyszła grupa tutystów poruszających się z prędkością 60m/min. Po upływie 15 min. wyruszyła w ślad za nimi druga grupa idąca z prędkością 80 m/min. Po jakim czasie obie grupy połączyły się?

3

Odpowiedzi

2009-11-29T15:17:30+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T15:25:48+01:00
Pierwsza szła 60m/min
Druga 80m/min

Pierwsza 3/4
Druga 4/4

Gdy druga wyruszyła, pierwsza przeszła już 900 metrów.
45 minut x 80m/min = 3600m
900m + 45 minut x 60m/min = 3600m

Grupy połączyły się po 45 minutach.

1 5 1
2009-11-29T20:23:56+01:00