Ekipa Jurka ułożyła 300m światłowodów. W tym samym czasie ekipa Wojtka ułożyła 270m światłowodów.

a) O ile procent światłowód ułożony przez ekipę Jurka jest dłuższy od światłowodu ułożonego przez ekipę Wojtka?

b) O ile procent światłowód ułożony przez ekipę Wojtka jest krótszy od światłowodu ułożonego przez ekipę Jurka ?

2

Odpowiedzi

2009-11-29T15:23:33+01:00
300 - 100%
270 - x

300x=270*100
3x=270*1
3x=270
x=270/3
x=90%

a) Jest dłuższy o 10%

b) jest krótszy o 10 %
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T15:27:59+01:00
A)
270m=100%
300m=x
300×100%=270x
30000%=270x /÷270
x=111¹/₉%
100%-111¹/₉%=11¹/₉%

odp: Światłowód ułożony przez ekipę Jurka jest dłuższy o 11¹/₉% od światłowodu ułożonego przez ekipę Wojtka

b)
300m=100%
270m=x
27000%=300x /÷300
x=90%
100%-90%=10%

odp: Światłowód ułożony przez ekipę Wojtka jest krótszy o 10% od światłowodu ułożonego przez ekipę Jurka
2 4 2