Odpowiedzi

2009-11-29T15:25:37+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T15:28:28+01:00
Gdy określamy skład chemiczny powietrza to nie bierzemy pod uwagę zawartości pary wodnej. Przy takim założeniu skład powietrza jest niemal jednakowy na całej Ziemi. Zawartość pary wodnej w powietrzu jest bardzo zmienna i zależna od temperatury powietrza. W zimnym powietrzu para wodna stanowi tylko około 0,1%, zaś w gorącym może stanowić nawet 4% masy. W górnej troposferze nad biegunami jest tak zimno, że powietrze zawiera mniej niż 1 g wody na kg powietrza. Nad równikiem, gdzie jest cieplej, ta wartość wzrasta do 30 g wody na kg powietrza. Ta ogromna zmienność czasowa i przestrzenna zawartości pary wodnej stanowi poważną trudność przy uwzględnianiu oddziaływania pary wodnej w globalnych modelach klimatycznych.
1 1 1
2009-11-29T15:45:39+01:00
Nie jestem do końca pewna, ale chyba coś ok. 80% . ;P