Odpowiedzi

2009-11-29T16:21:25+01:00
X-bok kwadratu
x² - pole kwadratu
x+5 - bok kwadratu zwiększony o 5
x² + 65 - pole zwiększonego kwadratu
x² + 65 = (x + 5)²
x² + 65 = x² + 2*x*5 + 25 /-x²
65 = 10x + 25 /-25
40 = 10x /:10
x = 4
Spr.
x = 4 → x² = 16
x+5 = 9 → 9² = 81 , 16 + 65 = 81
Odp. Bok kwadratu jest równy 4.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T16:24:19+01:00
Eżeli każdy bok kwadratu zwiększymy o 5 cm , to jego pole zwiększy się o 65 cm kwadratowe . Oblicz obwód tego kwadratu


x bok kwadratu
P=x²

po zwiekszeniu jego bolow o 5 cm jego pole jest rowne
(x+5)²=x²+65
x²+10x+25=x²+65
10x=65-25
10x=40
x=4

obwod kwadratu jest rowny O=4x
O=4*4=16 cm
1 5 1