Odpowiedzi

2009-11-29T16:13:27+01:00
Dodajesz 100g + 400g wody
Wychodzi 500g roztworu. Teraz ⅕ × 100% i wychodzi stężenie 20%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T16:13:51+01:00
Dane:
ms=100g
mw=400g
masa roztworu = 400g + 100= 500g

Szukane:
Cp=?

Rozwiązanie:
Cp=ms/mr *100% (ważny wzór na stężenie procentowe, zapamiętaj go ;p)
Cp=100g/500g *1oo%
Cp=20%

Odpowiedź: Stęzenie procentowe otrzymanego roztworu wynosi 20%