Odpowiedzi

2009-11-29T16:17:28+01:00
Rośliny okrytonasienne wpływają na otoczenie na wiele różnych sposobów. Stanowią początkowe ogniwo w łańcuchu życia. Wytwarzają substancje organiczne, które są pokarmem dla zwierząt. Podczas fotosyntezy usuwają dwutlenek węgla z atmosfery. Jednocześnie produkują tlen niezbędny do życia większości organizmów żywych. Mają też decydujący wpływ na to, jak wygląda szata roślinna danym regionie. Tworzą różnorodne zbiorowiska roślinne, na przykład lasy i łąki. Budują więc środowisko życia dla innych organizmów, na przykład zwierząt i grzybów. Są podstawowym składnikiem krajobrazu - kształtują go i upiększają. Rozległe lasy mogą nawet spowodować zmiany kierunków wiatrów. Mają też ogromny wpływ na przykład na temperaturę oraz ilość opadów.

Powinno być dobrze;)
15 3 15
tak szczerze to jest najlepsze elo ziomek, pozdro 600, kubon high ,elo
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T16:18:44+01:00
W warunkach naturalnych stanowią początkowe ogniwo w łańcuchu życia, chronią glebę przed erozją i dostarczają wartościowego surowca drzewnego. Wiele gatunków służy jako gatunki ozdobne, bariera przeciw wiatrom albo ochrona przed słońcem. Rośliny okrytonasienne są źródłem pokarmu, który zjadamy - bezpośrednim, na przykład ziarna zbóż, owoce i warzywa, lub pośrednim - dzięki któremu mamy mleko, jaja i mięso. Dostarczają również lekarstw (kora niektórych okrytozalążkowych zawiera substancje o działaniu identycznym jak kwas askorbinowy (główny składnik aspiryny), przypraw, olejów oraz innych produktów.
14 3 14
2009-11-29T22:03:29+01:00
- służą jako pożywienie o wysokich walorach odżywczych i smakowych(warzywa i owoce)
- są źródłem licznych przypraw
- są surowcem dla przemysłu spożywczego, chemicznego, papierniczego, budowlanego
- są wykorzystywane do produkcji leków
- są stosowane jako pasza dla zwierząt
28 4 28