Do szkolnego klubu sportowego Tęcza należy 36 chłopców i 24 dziewczynki.
a) W zawodach lekkoatletycznych wzięło udział 85% członków klubu Tęcza. Stanowili oni 17% wszystkich uczestników zawodów. Ilu uczestników startowało w tych zawodach?
b) Do klubu Tęcza należy 10% wszystkich dziewcząt i 20% wszystkich chłopców w szkole. Ilu uczniów jest w tej szkole? O ile procent mniej jest w tej szkole chłopców niż dziewcząt?
c) Po sukcesie na zawodach liczba członków klubu wzrosła do 84 osób. O ile procent wzrosła liczba członków Tęczy?

Proszę o wszystkie obliczenia :D

2

Odpowiedzi

2009-11-29T16:20:13+01:00
A) 1) 20%_____36 2) 24___10% to są dziewczyny

100%______x x______100%


1)x=100 * 36=360=180 ułamki są pod spodem
20 2


2) x =24*100=240
10

240+180= 420
odp uczniów w szkole jest 420.
odp 0 25 % jest miej chłowpców niż dziewcząt


b )

84-60=24


24____x
60____100%


x= 24*100= 240= 40
60 6


dop 40 % procent

c) wcześniej było 60, teraz jest 84. o ile % się zwiększyło?
84 - 60 = 24 o tyle OSÓB.
i teraz jakim procentem wcześniejszej liczby jest liczba tych, co dołączyli?
24 2400 40
--- x 100% = ---- = --- = 40 %
60 60 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T16:28:38+01:00
A) 34+24= 60

100%-60
85%- x

x= 51

x-100%
51-17%

x=300
ODP. wzawodach brało udział 300 zawodników


b)24-10%
x- 100%

x=240 Dziewczyn w szkole jest 240


36-20%
x - 100%

x= 180 Chłopców jest 180



240-100%
180-x%

x= 75% 100-75= 25
Chłpców jest mniej o 25 %

c) 60-100%
84-x%

x= 140% Ilość członków klubu wzrosła o 40%
1 4 1