Odcinek o długości 5 cm podzielono na trzy części tak, że długość każdej części wyraża się całkowitą liczbą centymetrów. Z otrzymanych w ten sposób odcinków zbudowano trójką. Jakie są długości boków tego trójkąta

P.S. Z tyłu książki jest odp. 1 cm, 2 cm i 2 cm ale nie wiem, jak do tego dojść.

3

Odpowiedzi

2009-11-29T16:17:31+01:00
Bo suma dwóch krótszych boków musi być dłuższa od najdłuższego boku
tylko taka opcja była
1 4 1
2009-11-29T16:18:06+01:00
Jest tak bo mogło by być 1 1 i 3 ale z tego trójkąta nie można złożyć a centymetry muszą być całe
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T16:21:29+01:00
Piątke można tylko na dwa sosoby podzielicżeby wyszły liczby całkowite: 1 3 1 lub 2 1 1 z tego pierwszego nie wyszedłby trójkąt<możesz sobie sprubowac narysowac> a zreszta jest taka zasada że sumy boków musi być wieksza od długości podstawy i już masz rozwiązanie
1 1 1