Odpowiedzi

2009-11-29T16:21:10+01:00
5 - Bor - półmetal. 13 grupa, 2 okres, 3 elektrony walencyjne, 2 powłoki elektronowe, 16 elektronow, 16 protonow, 16 neutronow, masa atomowa 32u

16 - siarka - niemetal - 16 grupa, 3 okres, 6 elektronow walencyjnych, 3 powłoki, 5 protpnow, 5 elektronow, 5 neutronow, masa atomowa 10,8u
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T16:26:19+01:00
B - Bor
*Liczba atomowa:5
*Półmetal
*Masa atomowa: 10,81
*Nazwa grupy: Borowce
*Okres:2
*Numer grupy: 13
*Ciało stałe

S - Siarka
*Liczba atomowa: 61
*Niemetal
*Masa atomowa:32.07
Nawa grupy: Tlenowce
*Okres:3
*Numer grupy: 16
*Ciało stałe
4 4 4
  • Użytkownik Zadane
2009-11-29T16:34:59+01:00
Określ budowę atomów i położenie w układzie okresowym pierwiastków o liczbach atomowych 5 i 16. Jaki charakter mają te pierwiastki?


Z 5

Konfiguracja
1s2 2s2p1
Elektronów walencyjnych na ostatniej powłoce 1
Na 2 powłoce jest 3 elektrony co wskazuje na to ze jest to grupa III, a ilość powłok 2 wskazuje na to ze jest to okres 1 Pierwiastkiem tym jest Bor B
Jest to półmetal, charakter obojętny

Z 16

KOnfiguracja
1s2 2s2p6 3s2p4
lektronów walencyjnych na ostatniej powłoce 4
Na 2 powłoce jest 3 elektrony co wskazuje na to ze jest to grupa IV, a ilość powłok 3 wskazuje na to ze jest to okres 3 Pierwiastkiem tym jest Siarka S
Jest to niemetal, charakter kwasowy,


1 1 1