Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T16:38:19+01:00
5/6--------20 cm
1-----------x


5/6x= 20
x=20 x6/5
x=24 (górna podstawa)

20% =0,20
0,20x 24=4,8
24+4,8=28,8(dolna podstawa)

28,8-6=22,8 (drugie ramię)

i wszystko wystarczy dodać : 24+28,8+22,8+20=95,6 (obwód trapezu)

;)

2009-11-29T16:44:48+01:00
5/6*20= 50/3= 16 2/3cm

20% z 50/3= 10/3

czyli dłuższa podstawa ma 60/3=20cm

dłuższe ramie
20-6=14

Ob=16 2/3+20+20+14
Ob=70 2/3