Odpowiedzi

2009-11-29T16:37:49+01:00
2009-11-29T16:41:24+01:00
Długość dłuższej podstawy-14cm (10cmx1.4)
Długość ramion-28cm (2x14cm)
Obwód-10+14+28+28=84cm
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T16:44:33+01:00
10cm-długość krótszej podstawy

10cm x 1,4 = 14cm - długość dłuższej podstawy

skoro dłuższa podstawa jest dwa razy krótsza niż bok trapezu,to bok trapezu można obliczyć:
14cm x 2 = 28cm -bok trapezu,drugi bok trapezu też ma długość 28 cm ponieważ jest to trapez równoramienny

obwód:
Ob=a+b+c+d
Ob=10cm + 14cm+ 28cm+28cm
Ob=80cm

z rysunkiem chyba już nie będzie problemu;)
bok1= 28cm
bok2= 28cm
podstawa dłuższa(dolna)=14cm
podstawa krótsza(górna)=10cm


8 4 8