Odpowiedzi

2009-11-29T16:54:05+01:00
Zad. 1.
wzór na h = (a√3)/2
wiemy, że h = 6√3, więc
6√3 = (a√3)/2 /×2
12√3 = a√3 /:√3
a = 12 (cm)
wzór na pole trójkąta równobocznego:
P=(a²√3)/4
podstawiamy a do wzoru:
P = 144√3/4
P = 36√3 (cm²)
2009-11-29T16:56:13+01:00
Bok = 12 cm --- ze wzrou na wyskość trójkąta równobocznego

P = 1/2 x 12 x 6 pierwiastków z 3
p = 6 * 6 pierwiatków z trzech
p = 36 pierwiastków z trzech cm2

wzór na pole trójkąta równobocznego a2pierwiastków z 3 przez 4

i z podstawienia do wzoru sorki ale tu sie nie da pisać wszystkiego
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T16:59:29+01:00
1.h=a√3 przez 2
6 √3= a √3 przez2
a √3= 12 √3 //:√3
a=12
P=a²√3 przez 4
P=12²√3 przez 4= 144√3 przez 4=36√3(cm²)
2. P=100cm²
P=a²√3 przez 4
100=a²√3 przez 4
400=a²√3
a²=400 przez √3
a=20 przez 3= 6⅔
Ob=3*6⅔=3* dwadzieścia trzecich= 20 (cm)