Jeśli do naczynia o pionowych ścianach wpadło w czasie deszczu tyle wody, że utworzyła ona na dnie warstwę o głębokości 2 mm, to mówimy , że spadły 2mm wody. Do prostopadłóściennego rowu o wymiarach dna 4mx8m spadło 8mm deszczu. Ile wiader o pojemności 10 litrów potrzeba, aby zmieścić taką ilość wody? Zapisz obliczenia.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T16:57:00+01:00
A= 4m= 40dm
b= 8m= 80dm
c= 8mm= 0,8cm= 0,08dm
V= abc
V= 40dmx80dmx0,008dm
V= 256dm³
V= 256l
Liczba wiader
256l:10l=25,6 to daje 27

Odp. Aby pomieścić taką ilość wody potrzeba 27 wiader.
2009-11-29T16:57:36+01:00
V=a*b*h....... a=400cm, b=800cm, h= 0,8 cm
V=400*800*0,8
V= 256000 cm3....... 1000cm3= 1 L......10000cm3=10 L

256000 : 10000 = 25,6 Wiadra :o)

2009-11-29T17:00:22+01:00
4m x 8m x 8mm = 0,256m sześciennego = 256dm sześciennych = 256 litrów
256/10 = 25,6

Odp: Aby zmieścić taką ilość wody potrzeba 26 wiader.