Odpowiedzi

2009-11-29T16:55:47+01:00
-Probówka = przechowywanie substancji
-Kolba kulista okrągłodenna = przechowywanie substancji
-Kolba miarowa = mierzenie ilości substancji
-Parownica szklana i porcelanowa = wykorzystywanie do odparowywania cieczy
-Szkiełko zegarkowe = wykorzystywanie do przechowywania stałych substancji
-Szalka Petriego = wykorzystywanie do przechowywania stałych substancji
-Kolba stożkowa = służy do przeprowadzania reakcji
-Bagietki = służy do mieszania substancji
-Zlewka = zlewanie substancji
-Kolba kulista płaskodenna = przechowywanie substancji
-Krystalizator = wykorzystywanie krystalizacji
-Cylinder miarowy = służy do odmierzania cieczy
-Rozdzielacz = rozdzielanie przynajmniej dwie ciecze różniące się gęstością
-Wkraplacz = wykorzystywanie do powolnego wkraplania substancji ciekłych
-Pipeta = służy do odmierzania dokładnych ilości substancji ciekłych
-Moździerz = służy do rozdrabniania substancji chemicznych
-Lejek = służy do przelewania płynów, przesypywania proszków
-Chłodnica = pełni funkcję skraplacza, czyli urządzenia zamieniającego gaz w ciecz
-Termometr = służy do mierzenia temperatury substancji chemicznych




Prawie wszystkie szkła wypisałem !
Pozdrawiam Mar9911
20 3 20
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T16:56:58+01:00
Szkło budowlane: płaskie walcowane i ciągnione, zespolone, hartowane, barwne nieprzejrzyste, piankowe, szkła budowlane są zazwyczaj szkłami sodowo-wapniowo-potasowo-krzemianowymi.
Szkło jenajskie zwane też szkłem boro-krzemianowym - wynalezione w Jenie, cechujące się stosunkowo niską temperaturą topnienia (ok. 400 °C), łatwością formowania i jednocześnie wysoką odpornością na nagłe zmiany temperatury. Jest ono stosowane w sprzęcie laboratoryjnym i kuchennym. Jego odmianą jest szkło pyrex, które posiada skład znacznie ulepszony w stosunku do szkła jenajskiego.
Szkło ołowiowe (kryształowe) – przepuszczalne dla ultrafioletu, o bardzo wysokim współczynniku załamania światła. Jest bezbarwne lub o odcieniu żółtym lub fioletowym. Gęstość 3,4–4,6 g/cm3. Używane do produkcji wyrobów dekoracyjnych, soczewek optycznych, przezroczystych osłon przed promieniowaniem rentgenowskim (o grubości równoważnej zwykle 2 lub 5 mm ołowiu) i promieniowaniem gamma.
Szkło optyczne. Stosowane na potrzeby optyki. Trzech głównych producentów Schott (RFN), Ohara (Japonia), Corning (Francja). Ważne cechy takiego szkła to m.in. współczynnik załamania i gęstość.
Szkło sodowe:CaO, SiO2, Na2O. Ma bardzo duże zastosowanie w życiu codziennym, wykonane są z niego np. opakowania szklane, szyby, szklanki.
11 2 11