Pomorzesz w matmie? 5kl.?

matematyka wokół nas kl. 5 zesz ćw 1

zad 5/75str

1 9/16 x 2 2/5=................
4 2/3 x 1 2/4=...................
2 4/7 x 2 5/8=...................
3 1/8 x 2 b4/10=....................
3 2/9 x 1 7/11=....................

i 7/75

zapisz odpowiednie wyrażenia i oblicz.

a) liczba 5 1/7 powiększona 14 razy
......................................................................
b) liczba 5 1/7 powiększona 3 1/2 razy.
...................................................................

z obliczeniami

3

Odpowiedzi

2009-11-29T17:06:05+01:00
19 2/3 }
28 }
31 5/7 } tych nie jestem pewna
24 4/5 }
25 26/32 }


5 1/7*14
5 1/7*3 1/2
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T17:07:52+01:00
Zad 5/75str

1 9/16 x 2 2/5= 25/16 * 12/5 = 300/80 = 3¾
4 2/3 x 1 2/4= 14/3 * 6/4 = 84/12 = 7
2 4/7 x 2 5/8= 18/7 * 21/8 = 378/56 = 6¾
3 1/8 x 2 4/10= 35/8 * 24/10 = 840/80 = 10½
3 2/9 x 1 7/11= 29/9 * 18/11 = 522/99 = 5,27

i 7/75

zapisz odpowiednie wyrażenia i oblicz.

a) liczba 5 1/7 powiększona 14 razy
5 1/7 * 14 = 36/7 * 14 = 507/7 = 72
b) liczba 5 1/7 powiększona 3 1/2 razy.
5 1/7 * 3½ = 36/7 * 7/2 = 252/14 = 18

z obliczeniami
6 4 6
2009-11-29T17:12:24+01:00
1 9/16 x 2 2/5= 25/16 x 12/5=300/80 =3 3/4
4 2/3 x 1 2/4= 14/3 x 6/4= 84/12= 7
2 4/7 x 2 5/8= 18/7 x 21/8= 378/48= 7 42/48
3 1/8 x 2 4/10= 25/8 x 24/10= 600/80= 7 1/2
3 2/9 x 1 7/11= 29/9 x 18/11= 522/99= 5 27/99

a) 5 1/7 x 14= 36/7 x 14= 504/7= 72
b) 5 1/7 x 3 1/2= 36/7 x 7/2= 252/14= 18
1 4 1