Dwa pociągi jadą po równoległych torach w przeciwnych kierunkach. Jeden z prędkością 40km/h, a drugi 50km/h. Podróżny jadący w drugim pociągu zauważył, że pierwszy pociąg mijał go przez 6 sek. Jaka jest długość pierwszego pociągu?

3

Odpowiedzi

2009-11-29T17:27:14+01:00
Dane:
`1 = 40 km/h
`2 = 50 km/h
2 minął go o 6 s.

Rozwiązanie:
`1. 4 000 000 cm/s
`2. 5 000 000 cm/s
5 000 000 cm/s - 4 000 000 cm/s = 1 000 000 cm/s
1 000 000 cm/s - 6 s = 999994 cm
Długość pierwszego pociągu to 999994 cm
6 3 6
2009-11-29T17:32:28+01:00
40km+50km - 1h
x - 6s

1h*x=90km*6s
3600s*x=90000m*6s /:100s
36x=900m*6
36x=5400m /:36
x=150m
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T19:02:03+01:00
40 km/h + 50 km/h = 90 km/h = 25 m/s

25m*6s=300m


drugi pociąg miał długość 300m
8 2 8