Odpowiedzi

2009-11-29T17:18:51+01:00

* - razy
^ - potęga

a) 4(0,5 +1) 1(1 - 0,5) -5(-4 + 1) 1(1+4) =
3 * 0,5 * (-15) * 5 = - 112,5

b) (-1 + 0,2)^2 + (-2 - 0,1)^2 - 5(-1 - 0,1)^2 =
0,8^2 - 2,1^2 - 5,1^2 = 0,64 - 4,41 - 26,01 = -29,78

c)0,3(0,3 + 2) - (3 +1)^2 - (-1-3)^2 = 0,9 + 0,6 - 16 - 16 = -30,5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T17:21:16+01:00
A)=(20y+4)*(1-5y)-(20x+5)*(1-4x)=20y-100y²+4-20y-(20x-80x²+5-20x)=20y-100y²+4-20y-20x+80x²-5+20x=80x²-100y²-1
80x²-100y²-1=80*(-1)²-100*(1/10)²-1=80-100/1*1/100-1=80-1-1=78
b)=x²+4xy+4y²+4x²-4xy+y²-5x²+5y²=10y²
10y²=10*(1/10)²=10*1/100=1/10
c)=9y²-6xy-(3x+9-x²-3x)-(x²-6x+9)=9y²-6xy-3x-9+x²+3x-x²+6x-9=9y²+6x-18-6xy
9*1/100-6-18+6/10=9/100-24+6/10=9/100-2400/1000+60/100=-2331/100