Odpowiedzi

2009-11-29T17:14:48+01:00
Na spodniej stronie
liści znajdują się kubki z zarodniami z których
po dojrzeniu wysypują się haploidalne ( 1n ) zarodniki .
Zarodniki kiełkując wytwarzają sercowate
przedrośle ( gametofit) na spodniej stronie
przedrośla znajdują się plemnie z plemnikami i
rodnie z komórką jajową w obecności wody
dochodzi do zapłodnienia , powstaje diploidalna
( 2n ) zygota. Zygota dzieli się mitotycznie ,
dając młodym sporofit ( 2n) na spodniej stronie
sporofitu okresowo pojawiają się kubki
z zarodniami i cykl się powtarza.

prosze inaczej sie nie da...ja mialam tak w zeszycie
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T17:22:18+01:00
Zadanie 3.
punkt1. Sporofit paproci ma duże pomiary i złożoną budowe.
--\\--2. Na spodniej stronie niektórych liści paproci znajdują się skupienia ZARODNI.
--\\--3. Dojrzała zarodnia pęka uwalniając ZARODNIKI, które unosi wiatr.
--\\--4. Jeśli zarodniki znajdą się na odpowiednim podłożu,kiełkują i powstają z nich małe rośliny, zwane PRZEDROŚLAMI.
--\\--5. PRZEDROŚLE ma postać sercowatej blaszki i jest GAMETOFITEM paproci, czyli pokoleniem,które rozmnaża się płciowo.
--\\--6. Plemnik przepływa w kropli wody do rodni i zapłodnia komórkę jajową.
--\\--7.Z zapłodnionej komórki jajowej powstaje nowy sporofit.Natomiast przedrośle ginie.

Zadanie 4. ponieważ jest pokoleniem trwałym, co oznacza , że żyje wiele at.

mam nadzieję że pomogłam;)
18 5 18