Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T17:28:53+01:00
Jeśli pierwsze równanie pomnożysz przez 5, to współczynnik przy x będzie równy 10. Jeśli jednocześnie drugie równanie pomnożysz przez -2, to współczynnik przy x w drugim równaniu będzie wynosił -10.
10 i -10 to przeciwne współczynniki przy liczbie x
2009-11-29T17:29:19+01:00
Chodzi o to, żeby w jednym równaniu otrzymać tyle samo x na plusie, a w drugim tyle samo x na minusie(lub y, jeżeli prościej podstawić). Dzięki temu, po odejmowaniu zostaną nam same y(lub x), i będzie prościej obliczyć.

W tym wypadku na górze wyjdzie ci 10x a na dole -10x. Jak odejmiesz, to będzie 0 i swobodnie obliczysz sobie wartość y.

Nie wiem czy zrozumiesz, pozdrawiam :)
2009-11-29T17:30:17+01:00
Wzięło się to stąd że musisz mieć przy x lub y taką samą liczbę tylko z innym znakiem (w jednej +, a w drugiej - ) w twoim układzie dobierasz taką samą liczbę do x, ale gdybyś dobierał do y wtedy pierwsze działanie mnożył byś razy 2 a drudie wcale bo tam jest już -2