Odpowiedzi

2009-11-29T17:27:36+01:00
Zapłacono razem? bo wtedy wynik wyjdzie w okresie ;p
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T17:28:19+01:00
Dane:
x - cena pierwszej książki
1,5x - cena drugiej książki
25zł - zapłacono za obie ksiązki
Rozwiązanie:
x + 1,5x = 25zł
2,5x = 25 zł // :2,5
x = 10 zł - cena pierwszej książki
1,5x = 15zł - cena drugiej

Odp:Jedna książka kosztuje 10 zł, a druga 15 zł.
2009-11-29T17:29:14+01:00
X+x+½x=25
2.5x=25
x=10

1 ksiązka 10 zl
2 ksiązka 10+ 0.5 *10= 10+5=15
10+15=25