Odpowiedzi

2009-11-29T17:31:08+01:00
2009-11-29T17:31:51+01:00
I w. p.n.e

100r.p.n.e - 1r.p.n.e
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T17:50:47+01:00
14 marca 44 r. p.n.e. Cezarowi zadano pytanie jaką śmierć uważa za najlepszą. Odpowiedział krótko: "niespodziewaną!".
15 marca 44 r. p.n.e. Juliusz Cezar otrzymał 23 ciosy sztyletem (jeden tylko był śmiertelny). Cezar padając pod pomnikiem Pompejusza zdążył zasłonić twarz i wyrzec słynne słowa: "I ty Brutusie przeciwko mnie?"
Jak oceniacie spiskowców? Dlaczego zabili Cezara? Cóż mieli przeciw niemu? Czy Cezar wyczuwał jakieś psiski? Czy mieli jakiś pomysł na dalsze funkcjonowanie Rzymu? Jakie konsekwencje miało to wydarzenie?
5 4 5