Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T17:39:07+01:00
Ciężar bryły lodu wynosi 9,2 N. Oblicz masę i objętość tej bryły.
Fg = g * m
g = 10m/s²
Fg = 9,2 N
m = ?
9,2N = 10m/s² * m
m = 0,92kg

gęstość lodu = d ≈ 0.92 kg/dm³
d = m / V
V = ?
0,92 kg/dm³ = 0,92kg * V
V = 1dm³
1 5 1
2009-11-29T17:51:58+01:00
F = 9,2N
g≈10N/kg
F=m*g czyli m= F/g
m=9,2N/10N/kg
m=0,92kg
Żeby obliczyć objętość musimy znać gęstość, którą można odczytać z tablic:
ρ=920kg/m³
ρ=m/v
v=m/ρ
v=0,92kg/920kg/m³
v=0,001m³
1 5 1
2009-11-29T18:03:10+01:00
Dane:
Fg = 9,2 = 9,2kgm/s²

Szukane:
m = ?
V = ?

F=mg
g (stała grawitacji dla Ziemi) = 9,81m/s² = ok. 10m/s² (nie wiem, jaką wartość przyjmujecie na lekcjach 9,81 czy zaokrągloną 10, dlatego poniżej masę obliczam dla obydwu opcji, co jednak nie wpłynie na wartość objętości)

m = F/g
m = 9,2kgm/s² /9,81m/s² = 0,94kg
albo dla zaokrąglonej wartości g (10m/s²)= 0,92kg

V=m/d
d (gęstość) lodu = 920kg/m³
V = 0,94kg /920kg/m³ = 0,001m³
2 2 2