Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T17:43:55+01:00
Sposoby zwiększania tarcia:
zwiękaszanie chropowatosći np. drogi, zakładanie łańcuchów na koła, zwiekszanie siły nacisku na podłoże, niestosowanie olejów ani smarów, zmiana z toczenia na posuwanie, niestosowanie łożysk kulkowych.

Sposoby zmniejszania tarcia:
stosowanie olejów, smarów, stosowanie łożyck kulkowych, zmiana z posuwania na toczenie, zmniejszanie siły nacisku na podłoże, wygładzanie powierzchni
1 5 1
2009-11-29T17:49:45+01:00
Tarcie zwiększamy
1. Na podeszwach butów
2. Na drogach
3. Na oponach
4. na klockach hamulcowych
5. na pługu

Tarcie zmniejszamy
1. na lodowisku
2. na blacie
3. na zjeżdzalni
4. na torze saneczkowym
5. na polerowanych srebrach
1 4 1