Beduini podczas trzydniowego marszu przez pustynie wypili caly zapas wody. pierwszego dnia wypili 2/5 calego zapasu. drugiego dnia wypili 2/3 tego co im zostalo. ktore wyrazenie opisuje ile wody wypili trzeciego dnia, gdzie x oznacza caly zapas wody?
a.0,25x
b.0,8x
c.0,2x
d.0,75x

3

Odpowiedzi

2009-11-29T17:42:45+01:00
2009-11-29T17:42:55+01:00
X-0,4x=0,6x
0,6x-(0,2x*2)=0,2x
odp.c
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T17:46:00+01:00
1 Dzień x-40%x
2 Dzień x-40%x = y v = y-2/3y
2/5 = 40%
czyli zostało 60%x 2/3 z 60%x = 40%x 60%x-40%x = 20%x = 0,2x
Odpowiedz C