1.Barok to nazwa _________, który narodził się we ___ _______ i obejmuje czas od końca wieku ____ do połowy wieku____.

2. Na czym polega różnica w rozumieniu miejsca człowieka w świecie i okresie renesansu i baroku 2-3zd.

3. Co oznacza maksyma "homo homini lupus" i kto ją upowrzechnił w XVII w. i jakie z niej wyciągnął konsekwence? 2-3zd
proszę o odp ;) oznaczam najlepszą

2

Odpowiedzi

2009-11-29T17:52:26+01:00
3. "człowiek człowiekowi wilkiem" - przysłowie mówi o wzajemnej nienawiści ludzi do siebie.
2. w renesansie człowiek był podległy nieograniczenie Bogu, natomiast w baroku, człowiek służył bogu. lecz z mniejszym oddaniem - więcej cenił sprawy doczesne
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T18:38:46+01:00
1. kierunku w kulturze; we Włoszech; XVI; XVIII.
3. człowiek człowiekowi wilkiem, egoizm ludzi, nienawisc do drugiego, upowszechnił to Aleksander Zinowiew.
na 2 musialabym pomyslec moge na pw napisac ;)
4 4 4