Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T17:54:44+01:00
1. Nie wpadaj w panikę! - zachowaj spokój,
2. dym i gazy trujące znajdują się pod sufitem, dlatego schyl się i poruszaj się blisko ścian.
3. Jeśli znajdujesz się w płonącym budynku włącz alarm - jeśli taki jest w nim zainstalowany.
4. W trybie natychmiastowym opuść budynek, nie zabieraj ze sobą niczego.
5.Jeśli nie możesz dotrzeć do drzwi wyjściowych, wejdź do pomieszczenia jeszcze nie ogarniętego pożarem, zbij jakimś przedmiotem okno
- Zadzwoń po Straż Pożarną (tel. 998) - nie dzwoń z płonącego budynku, skorzystaj z telefonu sąsiada.
5.Nie wchodź do pokoju ogarniętego pożarem i dymem.
6.jeśli drzwi nie są gorące, ani nie są ogarnięte płomieniami - zamknij je!
7.Otwórz szeroko okno, aby zapewnić sobie stały dopływ świeżego powietrza,
8.Jeśli pożar zaczyna ogarniać pokój w którym się znajdujesz - spróbuj go ugasić np. tłumiąc go kocem, płaszczem, dywanem,
9. zatrzymaj się i nie wykonuj dużo ruchów - pożar rozprzestrzenia się dzięki przeciągu
10. nie zapomnij zadzwonić pod 998
2009-11-29T17:56:49+01:00
Gdy zauważymy pożar...
1.Jesteśmy zobowiązani zaalarmowania o pożarze.
2.Musimy wezwać służby ratownicze.
3.Zawiadomić osoby znajdujące się w strefie zagrożenia.
4.Ewakuować się.