Zad.1
Kupiono 12 zeszytów.Zeszyty w linię były po 3,50zł,a w kratkę po 4,50zł.Zapłacono 49zł.Ile kupiono zeszytów w linię,a ile-w kratkę?O ile więcej kupiono zeszytów w kratkę niż w linię?

zad.2
Kupiono 24 bilety do kina,bilety normalne były po 16zł,a ulgowe po 11zł.Łącznie zapłacono 289zł.O ile więcej kupiono biletów ulgowych niż biletów normalnych?

PROSZĘ O SZYBKIE OBLICZENIA;)

3

Odpowiedzi

2009-11-29T18:04:40+01:00
Zad1.

x- zeszyty w linię

3,5x+4,5y=49
x+y=12/*-3,5

3,5x+4,5y=49
+ -3,5x-3,5y=-42
------------------
y=7 x=5
12-7=5
zad2

16x+11y=289
x+y=24/*-11

16x+11y=289
-11x-11y=-264

5x=25
x=5 16*5+11y=289
80+11y=289
289-80=11y
209=11y
y=19 x=5
x normalne bilety
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T18:04:58+01:00
X- zeszyty w linię
x+y=12
3,5x+4,5y=49
x=12-y
3,5(12-y)+4,5y=49
42-3,5y+4,5y=49
y=7
x=5
2.
x normalne bilety
x+y=24
16x+11y=289
x=24-y
16(24-y)+11y=289
384-16y+11y=289
95=5y
y=19
x=5
1 5 1
2009-11-29T19:23:16+01:00
Zeszytów w linie było 5 a w kratke 7

linie kratka
3,50 4,50
3,50 4,50
3,50 4,50
3,50 4,50
3,50 4,50
4,50
4,50

razem zeszytów jest 12
cena zeszytow w linie wynosi 17,50 a w kratke 31,50