Odpowiedzi

2009-11-29T18:00:34+01:00
Unia personalna-to unia, związek dwóch państw która łączy współna osoba władcy
Unia realna-To związek dwóch państw który łączy nie tylko współna władza ale polityka zagraniczna i najwyzsze organy władzy w państwie np. sejm i senat
2009-11-29T18:03:19+01:00
Unia personalna to znaczy że były połączone jednynie osobą władcy(miały tego samego króla), natomiast miały osobną politykę, sądy itp.
Gdy w życie weszła unia realna, to to połączenie obejmowało wszystkie dziedziny życia.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T18:03:15+01:00
UNIA REALNA ->związek dwóch lub więcej państw oparty na wspólnych instytucjach państwowych
UNIA PERSONALNA -> połączenie dwóch lub więcej państw, w którym wspólna jest jedynie osoba władcy, zachowuje instytucje państwowe (odrębne).
Punkt wspólny: władca - król