Odpowiedzi

2009-11-29T18:04:40+01:00
Postanowienia Unii Lubelskiej:
a)powstanie jednego państwa o nazwie Rzeczpospolita Obojgu Narodów
b)Współne dla całego państwa:
-król
-polityka zagraniczna
-sejm walny
c)odrębne zaś pozostały
-urzędy
-sądownictwo
-moneta i skarb
-wojsko
d) na trwałe do Polski przyłączono Ziemię:
-Podlasie
-Wołyń
-Ziemie Bracławską i Kijowską
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T18:05:20+01:00
Miały współnego króla, sejm, senat, polityke zagraniczną i monetę. Oddzielne: prawa, wojsko, skarn, administrację i sądownictwo. Na mocy Unii w Lublinie powstała Rzeczpospolita Obojga Narodów. Polska szlachta zyskała możliwość ekspansji gospodarczej na wschód (Ukraina, Podole). Szlachta litewska zyskała te same prawa co szlachta polska. Zjednoczone państwa mogły łatwiej stawić czoła potędze Wielkiego Księstwa Moskiewskiego. Ogłoszono wolność osiedlania się w obydwu krajach. Rzeczpospolita stała się państwem wielonardowościowym.
5 5 5