Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T18:11:48+01:00
Użyłkowanie liścia, układ wiązek przewodzących (żyłek liściowych) w blaszce liściowej; w u. siatkowym, rozpowszechnionym u dwuliściennych, wiązki tworzą rozgałęziony, zamknięty system, złożony z żyłek głównych i bocznych różnego rzędu; może być pierzaste (jedna żyłka główna, od której odchodzą mniejsze boczne) lub dłoniaste (kilka żyłek głównych wychodzących z podstawy blaszki liściowej, dalej rozgałęziających się pierzasto); u. równoległe, charakterystyczne dla jednoliściennych, to układ równorzędnych, równoległych, nierozgałęzionych żyłek spotykających się na wierzchołku liścia i połączonych z sobą drobnymi wiązkami poprzecznymi (anastomozami).

<użyłkowanie to to samo co nerwacja)
2009-11-29T18:12:22+01:00
Nerwacja liścia - są to wiązki przewodzące tworzące w liściu rozgałęzeinia podobne do sieci.
2009-11-29T18:11:49+01:00
Układ wiązek przewodzących (żyłek liściowych) w blaszce liściowej; w u. siatkowym, rozpowszechnionym u dwuliściennych, wiązki tworzą rozgałęziony, zamknięty system, złożony z żyłek głównych i bocznych różnego rzędu; może być pierzaste (jedna żyłka główna, od której odchodzą mniejsze boczne) lub dłoniaste (kilka żyłek głównych wychodzących z podstawy blaszki liściowej, dalej rozgałęziających się pierzasto); u. równoległe, charakterystyczne dla jednoliściennych, to układ równorzędnych, równoległych, nierozgałęzionych żyłek spotykających się na wierzchołku liścia i połączonych z sobą drobnymi wiązkami poprzecznymi (anastomozami).

jest to z internetowego słownika biologicznego, ale nie wiem czy pomoże , pzdr ;)