Odpowiedzi

2009-11-29T18:16:16+01:00
5,5 km= 5500000mm
skala- 1:500000
35 1 35
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T18:17:06+01:00
Oblicz skalę mapy,jeżeli długość odcinka zamieszczonego w terenie wynosi 5,5km,a długość odpowiadającego mu odcinka na mapie wynosi 11mm.Przedstaw obliczenia.

1,1cm (na mapie-11mm)- dopowiada 5,5km w terenie, czyli równanie:
1,1cm-5,5km
1cm- x

mnożymy na krzyż i otrzymujemy:

1,1x= 1*5,5 /1,1
x= 5km

1cm na mapie odpowiada 5 km w terenie
1km=1000m=100 000cm a mamy 5 km.
skala więcy wynosi

1: 500 000

Pozdrawiam.
5 4 5
2009-11-29T18:18:56+01:00
Odległośc rzeczywista-5,5km
Odleglosc na mapie-11mm=1,1cm
1,1cm-5,5km
1cm-x
x=(1cm×5,5km):1,1cm
x=5km
1cm-5km
1cm-5000m
1cm-500000cm
1:500000
Prosze;]
3 5 3