Odpowiedzi

2009-11-29T18:19:15+01:00
A) 1 mol żelaza waży 56 g
1 mol to 6,02 *10²³ cząsteczek (atomów)
b) 1 mol magnezu waży 24 g
n = 56÷24 = 2,3 ilość moli magnezu
2,3 × 6,02 × 10²³ = 13,846 × 10²³
15 4 15
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-29T18:24:50+01:00
A)1 mol żelaza waży 56 g
MFe = 56 g/mol
ms = n*M = 56 * 1 = 56g
zamieniamy na ilość atomów

1 mol to 6,02 *10²³ cząsteczek (atomów)

czyli 56 g Fe to 6,02 *10²³ cząsteczek (atomów)

b) 1 mol magnezu waży 24 g
MMG = 24 g/mol
n=m/M
n = 56÷24 = 2,3 ilość moli magnezu

1 mol to 6,02 *10²³ cząsteczek (atomów)

Liczba atomów danego pierwiastka zależy od położenia danego pierwiastak w układzie okreskowym od jego liczby atomowej

2,3 × 6,02 × 10²³ = 13,846 × 10²³
czyli 56g Mg to 13,846 × 10²³ cząsteczek (atomów)
8 4 8