Odpowiedzi

2009-11-29T18:30:38+01:00
* 1 szkl. (250 ml) mąki zwykłej białej pszennej
* 1 szkl. (250 ml) mąki "10 zbóż" (10 grain flour firmy Bob's Red Mill)
* 350 ml mąki pszennej pełnoziarnistej
* 100 ml zmielonego siemienia lnianego
* 30 g świeżych drożdży
* 250 ml ciepłej wody
* 3/4 łyżki soli
* 2 łyżki melasy
* 2 łyżki oliwy z oliwek
* mieszanka dowolnych ziaren do posypania (u mnie: dynia, słonecznik, sezam, płatki owsiane, siemię lniane)
* roztrzepane jajko do posmarowania

Chlebuś można oczywiście zarobić w automacie, ręcznie lub za pomocą miksera.Najpierw rozcieramy drożdże z odrobiną wody oraz mąki i odstawiamy do wyrośnięcia.Potem dodajemy po trochu wszystkie pozostałe składniki i zarabiamy (mikserem i w automacie 5 minut, ręcznie troszkę dłużej).Z ciasta formujemy kulę i wkladamy do naoliwionej miski.Przykrywamy i odstawiamy do wyrośnięcia.Gdy ciasto podwoi objętość, zagniatamy chwilkę i ponownie formujemy kulę.Teraz ciasto możemy wlożyć do koszyczka aby wyrastało ostatni raz, lub położyć na blachę na której będzie sie piekło.Przykrywamy i znów odstawiamy do wyrośnięcia okolo 30-40 minut.Przed samym pieczeniem smarujemy chlebuś roztrzepanym jajkiem, posypujemy ziarnami i ponownie delikanie smarujemy jajkiem (ziarna lepiej sie trzymaja).Sprawnym ruchem robimy kilka nacięć i wkładamy do pieca nagrzanego na 200'C .Pieczemy okolo 40 minut.
1 1 1
2009-11-29T18:32:03+01:00
Najpierw przygotowujemy potrzebne składnki. Gdy wbijamy jajka do mąki należy uważać by ich nie rozlać po bokach. Gdy wszystko zrobiliśmy poprawnie zajmujemy się ugniataniem. gdy jest już ugniecione wkładamy je do formy i do pieca. Tam chleb piecze się aż do zrobienia. Smacznego
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T18:34:06+01:00
Najpierw przygotowujemy potrzemne skladniki potem mięszamy jak dodamy wszystkie składniki to ugniatamy ciasto musimy dosyć długo ugniatać żeby było dość twarde. Teraz dzielimy ciasto na kilka część i wkładamy do pieca. Jak ciasto zarumieni się wtedy wykładamy z pieca i możemy jeść. smacznego!
1 5 1