Witam,


1. Jak nazwano urządzenia, które wykonują podane czynności ?
W dopisanych wyrazach pochodnych wyodrębnij formanty słowotwórcze.

a) odtwarza -
b) odświeża -
c) podgrzewa -
d) dozuje -
e) zmywa (naczynia) -
f) szatkuje -


Proszę o szybką odpowiedź.

Pozdrawiam ;)

3

Odpowiedzi

2009-11-29T18:46:59+01:00
Odtwarzacz
odświerzacz
podgrzewacz
dozownik
podgrzewacz
szatkownica
4 1 4
2009-11-29T18:47:43+01:00
A) odtwarza - odtwarzacz
b) odświeża - odświerzacz
c) podgrzewa - podgrzewacz / grzejnik
d) dozuje - dozownik
e) zmywa (naczynia) - zmywarka
f) szatkuje - szatkownica
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T18:49:06+01:00
A) odtwarza|cz
b)odswieza|cz
c)podgrzewa|cz
d)dozownik - brak przyrostka
e)zmywa|rka
f)szatk|ownica
1 5 1