Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T18:48:54+01:00
Kto rano wstaje, temu Pan Bóg daje
jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
człowiek strzela, Pan Bóg kule nosi
Pana Boga za nogi, a diabła za rogi
Jakiegoś mnie, Panie Boże, stworzył, takiego mnie masz (mój ulubiony)
gość w dom, Bóg w dom
Jak się człowiek nie przyłoży, to mu i Pan Bóg nie dołoży
Boga na języku, a diabła ma w sercu
2009-11-29T18:49:18+01:00
Ja znam związki frazeologiczne

-myśleć ze złapało się Pana Boga za nogi
-pożal się Boże
-Bóg raczy wiedzieć
-Bogiem a prawdą
-jak u Pana Boga za piecem

To nie są przysłowia ale może ci się przydadzą:)