1.Określenie miejsca występowania tkanek twórczych
2.Funkcje tkanek twórczych
3.Charakterystyczne cechy tkanek twórczych
4.Narysuj fragment tkanki
5.NaPISZ miejsca wystepowania tkaNEK wzmacniających
6.Wypisz funkcje tkanek wzmacniających
7.Wymien charakterystyczne cechy tkanek wzmacniających
Daje 15pkt.Bede uznwac najelspze odpopwidzie.Czekam a jak tego nie zrobie to jutro w szkile dostane dwie pały wiec czekam na rozwiazania:)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T19:34:33+01:00
1. Tkanki Twórcze - najwięcej ich jest w takich miejscach gdzie odbywa się wzrost rośliny, ponieważ jak mówi sama nazwa "twórcze" one tworzą z jednej takeij tkanki powstaje wiele innych.

2. Funkcje tkanek twórczych:
- Intensywnie się dzielą.
- Powodują przyrost rośliny na dłufość (inaczej: wzrost pierwotny)
- A także wzrost wtórny rośliny.

3. Cechy charakterystyczne tkanek twórczych:
- Wielkie komórki.
- Mają małe wodniczki.
- Dużę jądra komórkowe.
- Mają cienkie ścianki.

4. Narysuj fragment tkanki:
http://www.testy.private.pl/pliki/1-14.gif

5. Miejsca występowania tkanek wzmacniających:
- W łupinach orzechów.
- Do produkcji tkanin np;, lenu.
- W młodych ogonkach liściowych.
- Występuje w szybko rosnących częściach rośliny.

6. Funkcje tkanek wzmacniających:
- Mechaniczna ochrona rośliny.
- Występuje w młodych roślinach, ale zarówno w starych.

7. Cechy charakterystyczne tkanek wzmacniającyh:
- grube ścianki.
- komórki zarówno żywe jak i martwe.
- komórki ściśle do siebie przylegają.

Nie wiem czy Ci pomogłam, ale myśłe, że to dobrze bo ostatnio miałam na biologii.
41 4 41
2009-11-29T19:39:05+01:00
1,tkanka twórcza wystepuje w roślinie
2,mają zdolnośc do podziałów
3,cecha; wzrost defuzyjny oraz organiczny
5,Występuje w częściach roślin intensywnie rosnących
6,nadaje roślinom sztywność i elastyczność,
chroni przed uszkodzeniami mechanicznymi takimi jak złamania, rozerwania
7,Charakterystycznymi cechami są ścisłe przyleganie do siebie komórek
7 1 7
2009-11-30T00:53:24+01:00
1.,2.Tkanki twórcze występują zazwyczaj na szczycie łodygi i korzenia-przyrost na długość, a przyrost na grubość- pomiędzy wiązkami przewodzącymi(między łykiem a drewnem)
3.-Najważniejsza cecha to zdolność do podziałów, dzięki temu są miejscem tworzenia nowych komórek które później przekształcają się w tkanki stałe.
-są drobne
-mają cienkie ściany komórkowe
-gęstą cytoplazme
-niewielkie wodniczki
-dużo jąder
5.Wystepuje w ogonkach liściowych
obwodowych częściach łodyg zielnych
jedno i dwuliściennych
6.7.Gwarantuje wytrzymałośc na czynniki dynamiczne np.wiatr a także statyczne np. mas lisci czy owoców.Jest przystosowana do obciązeń mechanicznych wystepujących w środowisku lądowym.
10 3 10