1.Wykonano ogrodzenie wokół dwóch rabat kwiatowych : w kształcie koła o średnicy 100 cm oraz w kształcie kwadratu o boku długości 0,8 m . Na które ogrodzenie zużyto więcej materiału?


2.Walec drogowy ma średnicę 1,60 m. Podczas wyrównania nawierzchni drogi wykonał 110 pełnych obrotów. Podaj w przybliżeniu do 1 metra długość drogi , jaką wyrównał walec.

2

Odpowiedzi

2009-11-29T19:13:43+01:00
1. 2πr-wzór na obwód okregu
2 x 3,14 x 0,5m=3,14m
4a-obwod kwadratu
4 x 0,8 = 3,2m

odp: kwadratowe ogrodzenie
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T19:19:38+01:00
Ad.1
dane:
d=100cm=1m- średnica koła więc r=0.5m
a= 0,8m - bok kwadratu

szukane:
Ob koła i kwadratu

Ob koła: 2πr więc: 2*3.14*0,5= 3,14m
ob kwadratu: 4*a więc: 4*0,8= 3,2m

Odp. Obwód kwadratu jest większy więc na jego ogrodzenie zużyto więcej materiału.

Ad. 2
d= 1,60m więc r= 0,8m

Ob= 2πr więc: Ob= 5,024

5,024*110= 552,64m czyli w zaokrągleniu 553m.
Odp.Walec wyrównał drogę o dł. 553m
14 4 14