Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T19:07:55+01:00
Lwia grzywa- burza bujnych włosów
zjeżone włosy-być bardzo przestraszonym
ośle uszy- duże uszy
żabie usta- brzydkie usta ;D
podszyty tchórzem- boi się, jest po prostu tchórzem
ślimaczyć się- nie spieszyć się, być powolnym
zapuszczać żurawia-zaglądać gdzieś (po kryjomu)
20 4 20
2009-11-29T19:10:54+01:00
Lwia grzywa-bujna grzywa, duża ilość włosów, wskazywać może na pozycję, statut (jak u samców lwów)
zjeżone włosy-przyjąć pozycję obronną, stać się nieufnym; nastroszyć się
ośle uszy-dawniej tak mówiono o zagiętych rogach stron w zeszycie (zagiętych w wyniku niedbalstwa), czasem nazywano tak też szczególnie odstające uszy
podszyty tchórzem-tchórzliwy, bojaźliwy w niemal każdej sytuacji
ślimaczyć się-robić coś bardzo wolno
zapuszczać żurawia- zaglądać gdzieś (po kryjomu)
8 3 8
2009-11-29T19:29:21+01:00
Lwia grzywa-opowiadanie Arthura Conan Doyla o przygodach dedektywa Sherlocka HOLmesa...

osle uszy-pojecie okreslajace przeginane rogi kartek, bedace przejawem nieumietnego posługiwania się ksiazka???
7 2 7