1.Stop miedzi i cynku ma mesę 24 kg.Miedzi jest trzy razy więcej niż cynku.Jaka jest procentowa zawartość miedzi w tym stopie?Jaką masę ma cynk?

2.Do wyprodukowania 3/4 tony brązu glinowego,czyli stopu miedzi z glinem,użyto 15 kg glinu.Jaki jest procentowy skład tego stopu?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T19:30:38+01:00
Zad.1
x - masa cynku
3x - masa miedzi
3x+x=24
4x=24
x = 6kg -- masa cynku

3x6=18 kg
masa miedzi wynosi 18 kg

24-100%
18-x
x=(18x100):24
x=75%
Odp. Zawartość miedzi w stopie wynosi 75% a cynk ma masę 6kg.

Zad.2
750 kg- brąz glinowy ( miedź z glinem)
15 kg - glin

Cp= ms/mr *100%
Cp= 15 kg/ 750 kg * 100 %
Cp= 2 % --glin

750 - 15= 735 kg- masa miedzi
Cp= 735/750 * 100%
Cp= 98 % -- miedź.
2 2 2
2009-11-29T19:52:39+01:00
1. x +3x=24
4X=24
x=6 cynk
3x=18 miedź


8 ×100÷24= 1800÷24=75%
Odp.: Miedź stanowi 75% tego stopu. Cynk ma masę 6kg.

2. 1tona=1000kg ¾tony=750kg 750kg-15kg=735kg

Glinu: 15×100:750=1500:750= 2%
Miedź: 735×100:750=73500:750= 98%

Odp.: Glin stanowi 2%, a miedź stanowi 98% stopu brązu gilnowego.
1 4 1