Odpowiedzi

2009-11-29T19:36:44+01:00
1,2 1 2/10 1 1/5
1,5 1 5/10 1 1/2
4,24 4 24/100 4 12/50
0,025 25/1000 1/40
3,04 3 4/100 3 2/50 3 1/25
5,3 5 3/10
7,005 7 5/1000 7 1/200
0,3 3/10
0,(6) 0,666666666666666666666666666666...

[przed "/" to jest licznik, a za "/" to mianownik... w razie jakiś problemów z rozczytaniem to pisz]

gdy masz dwa zera po przecinku to znaczy że chodzi o liczbę 100 : np. 0,99 to 99/100 albo 5,73 to 5 całych i 73/100 - kapujesz...?
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T19:41:22+01:00
1/10 = 0.1 1/100= 0.01
jeżeli w ułamkach dziesiętnych masz 1 miejsce po przecinku to w ułamkach "pietrowych" w mianowniku ( na dole) piszesz 10
jeżeli masz 2 miejsca po przecinku to w mianowniku piszesz 100 itd.

1.2= 12/10 po skróceniu przez 2= 6/5
1.5= 15/10 po skróceniu przez 5= 3/2
4.24= 424/100 po skróceniu przez 4= 106/24
0.025= 25/1000 po skróceniu przez 25 = 1/40
3.04= 304/100 po skróceniu przez 4 = 76/25
5.3= 53/10
7.005=7005/1000 po skróceniu przez 5= 1401/200
0.3= 3/10
0.(6)= w przybliżeniu 6/10
2009-11-29T19:41:25+01:00
1,2= 1 i 2/10
1,5 = 1 i 1/2
4,24= 424/100 =106/25 = 4 i 6/25
0,025 = 25/1000 = 1/ 40
3,04 = 304/100 = 3 i 1/25
5,3 = 53/10 = 5 i 3/10
7,005= 7005/1000 = 7 i 1/200
0,3 = 3/10
0,(6) = 2/3